Trädet

Om Trädet

Föreningen Trädet har funnits sedan 1987 och består i dagsläget av 500 medlemmar i olika åldrar som har stort inflytande över föreningens verksamheter och aktiviteter. Föreningen är lokaliserad i stadsdelen Brickebacken i Örebro. Föreningen Trädet strävar efter att ge sina medlemmar meningsfull kultur- och fritidsverksamhet av god kvalitet i drogfri miljö. Delaktighet och gemenskap ska främjas oberoende av ålder, kön, etnisk-, religiös- och politisk bakgrund. Det är en förening för alla.

Vad är Föreningen Trädet
Föreningen Trädet är en kultur- och fritidsförening baserad i bostadsområdet Brickebacken i Örebro. Vår strävan är att erbjuda en bra mötesplats i området, lättillgänglig, med generösa öppettider och ett brett utbud av aktiviteter för alla åldrar.

Bakgrund
Föreningen Trädet bildades 1 december 1987 på initiativ av aktiva boende i området, både ungdomar, vuxna och olika föreningar och organisationer. Syftet var framförallt att skapa en mötesplats i centrum för alla åldrar och att driva en verksamhet där medlemmarna har inflytande, men också ansvar för stor del av verksamheten. Föreningen har sedan starten vuxit och utvecklats på olika sätt.

Personal på Trädet

Följ oss på våra sociala medier!

Café Brickan

Café Brickan – hjärtat i Brickebackens centrum
Födelsedag? Fest? Kommer släkten på besök? Ont om tid? Café Brickan gör smörgåstårtor, landgångar, räksmörgåsar, baguetter mm till humana priser.

Dagens lunch

Hos oss kan du också äta ”Dagens Lunch”, ett alternativ som består av en speciellt utvald rätt inkl. bröd, sallad och kaffe för endast 70 kr! Förutom ”Dagens”, finns förstås Café Brickans ordinarie lunchsortiment bestående av pajer, sallader, pytt i panna, nachotallrik mm. Lunchmeny kan ni hitta här. Veckans luncher

Café

Vi har självklart ett gott utbud av kaffe & te, hembakat, smörgåsar och kakor samt läsk och godis som kan avnjutas i vårt café.

Välkommen in!

Besök oss i centrumanläggningen, mitt emot biblioteket! Vi har fritt Wi-fi för våra besökare samt möjlighet till kortbetalning.

Föreningen Trädet

Fredag 17.30-23.00
Lördag 17.30-23.00

Vill du bli medlem?

Föreningen Trädet har medlemmar i alla åldrar. Bli medlem du med!