Bytardagar | Välkommen till Föreningen Trädet

Bytardagar

Bytardag i Brickebacken,

Lördagen den 19 oktober kl. 13.00-15.30

Vill Du vara med och hjälpa till?

Fredag 18/10 – Börja när du kan, slut senast kl. 20.00
Lördag 19/10 – Start kl. 11.30, slut ca kl. 16.30

Du blir en del av vår härliga arbetsgemenskap, gör en fin insats för miljön och andra, erbjuds gott fika och mat när du jobbar samt får stora möjligheter att göra fina fynd till dina barn.

Intresserad? Frågor? Kontakta oss på info@foreningen-tradet.se eller ring 019- 21 35 58

Bytardagar

Föreningen Trädet arrangerar bytardagar med barnartiklar två gånger om året.

På vår bytardag kan du fynda barnkläder (stl 50-170), barnskor, leksaker, mammakläder, vagnar och andra barngrejer till bra pris! Självklart är du välkommen att fynda även om du själv inte lämnar in något till försäljning!

Du som vill sälja:

Alla som vill lämna in kläder/saker till bytardagen måste ha ett inlämningsnummer. Inlämningsnummer tilldelas vid kontakt med Föreningen Trädet, via e-post: info@foreningen-tradet.se eller telefon: 019-213558.

Allt som lämnas in ska vara helt och rent. Vi förbehåller oss rätten att inte plocka fram trasiga och fläckiga artiklar till försäljning.

Du märker det du vill sälja genom att sätta på en bit frystejp där du skriver ditt inlämningsnummer, storlek, vad det är för vara och det pris du vill ta ut. Se till att tejpen sitter ordentligt! Tvådelat samt skor och stövlar fästs ihop ordentligt. Exempel:

Exempel

Vid försäljning, tänk säsongsbetonat. Höst/Vinter.

Varje inlämnare får lämna kläder, leksaker, trehjulingar, cyklar, vagnar, bilbarnstolar, sportartiklar, hjälmar och andra barnartiklar.

Vi erbjuder 2 inlämningstillfällen samma vecka som bytardagen. Då kan ni som har ett inlämningsnummer lämna in det ni vill sälja; torsdag 17.00-19.00 samt fredag 10.00-17.00. Vid inlämningen får du ett kvitto på din inlämning. Detta kvitto är en värdehandling och du måste ha med dig ditt kvitto när du hämtar ut dina pengar samt ev. ej sålda varor.

Det du inte fått sålt kan du som vill sortera ut själv på lördagen kl. 16.00-16.30. Dina pengar kan hämtas samtidigt eller måndag-fredag (kl. 8.00-21.00) nästkommande vecka. För att få ut dina pengar lämnar du in ditt kvitto som du fick vid inlämningen av kläder och saker. Det som inte hämtats innan kl. 16.30 samt 10 % av din försäljningssumma skänks till behövande i Lettland.

OBS! Det gäller endast kontant betalning på våra bytardagar. OBS!
Vi har tyvärr inte möjlighet att ta kort eller swish.

På grund av platsbrist är det inte tillåtet att ta med sig barnvagn in i försäljningslokalen. Vi erbjuder gratis bevakad barnvagnsgarderob i anslutning till försäljningen.