Kom till gården | Välkommen till Föreningen Trädet

Kom till gården

Kom till gården!

Kvällstid fungerar Café Brickan som fritidsgård. Alla, oavsett ålder, är välkomna även kvällstid, men fritidsgårdens verksamhet riktar sig i första hand till ungdomar mellan 13-17 år som bor i området. Här kan man träffa sina kompisar, titta på TV, spela pingis, biljard, TV-spel, en mängd sällskapsspel mm. Vidare kan man delta i olika slags planerade verksamheter, grupper, vara med i turneringar, tävlingar, pyssel, sportaktiviteter etc.

Varje kväll arbetar 3-4 anställd personal i verksamheten. Vi har någon planerad aktivitet varje kväll. Vill man veta vad som är planerat under veckan kan man anmäla sig till vår smstjänst. Där skickar vi ut veckans program varje måndag. Även du som är förälder och är intresserad vad vi erbjuder ungdomarna kan anmäla dig till smstjänsten.

Ibland gör vi också mindre resor, utflykter och läger. Vi brukar även delta i olika arrangemang tillsammans med andra fritidsgårdar i Örebro, t ex gårdsturneringar, aktiviteter, resor m m.

Vi strävar efter att alla våra besökare ska vara med och ta ansvar, känna delaktighet och förstå att de själva kan påverka verksamheten. Kom gärna med egna förslag, så ska vi i möjligaste mån försöka möta de önskemål som ni kommer med.
På måndagar har vi öppet gården enbart för studier i samarbete med projektet linje 14.